Saturday, January 09, 2010

Windows 7 un Grub problēmiņa

Izdomāju arī es uzlikt Windows 7. Dabūju Windows 7 Ultimate x64 versiju un uzinstalēju.
Protams problēmiņa - windows, sekojot savām tradīcijām, nograuj esošo grub.

Fiksējam:

1) Būtojamies iekšā ar kādu no LiveCD distro. Es izmantoju parasto ubuntu instalācijas CD.
 //Te nu man arī bija problēmas - man mājās ir 3 linux ubuntu diski - oficiālie. Ielieku pirmo (ubuntu 7.10) - nokarās instalācija - nekādīgi nevar iebūtot live distro... Labi - liekam nākamo (ubuntu 8.04) - neatrod grub/stage1 failu (par to zemāk). Iebūtoju trešo (ubuntu 9.04), ar to viss aiziet. Tieši dēļ šādiem sīkumiem  man nepatīk ubuntu - ar saviem nemitīgajiem atjauninājumiem, bet nu tas tā...
2) Kad esam iebūtojušies ar "dzīvo" disku, tad laižam sekojošas komandas terminālī:
sudo grub
palaižas pats grub, kurā tad arī rakstam pārējo:
find /boot/grub/stage1
izvada ārā kaut ko šādu:
"(x,y)"  - piemēram, (hd0,1)
rakstam sekojošas komandas, protams ka nomainam x un y pret saviem parametriem:
root (x,y)
setup(x)

3) Pārstartējam datoru (neaizmirstam izņemt livecd)
4) Esam iekšā mūsu vecajā linuxā un atjaunojam grub menu:
sudo gedit /boot/grub/menu.lst 
man tas izskatās kaut kā šādi:
title Windows seven
root (hd0,4)
savedefault
makeactive
chainloader +1

Tas arīdzan viss...

No comments: